Sosiaalinen media on kattotermi alustoille ja yhteisöille, jotka lisääntyvät kuin sienet sateella ja kehittyvät jatkuvasti. Nykyään sosiaalinen media, tai tutummin some, on sisällytetty myös osaksi trendikästä markkinointistrategiaa. Somen avulla yritykset voivat olla tehokkaasti vuorovaikutuksessa asiakaskuntansa kanssa, sekä tavoittaa niin nykyisiä kuin potentiaalisia uusia asiakkaita. Avullamme voit tavoittaa kohderyhmäsi suosituilla sosiaalisen median alustoilla, esimerkkeinä Facebook, Instagram, LinkedIn ja TikTok.
Julkaisemalla orgaanista sisältöä ja näyttäytymällä somekäyttäjien syötevirrassa säännöllisesti, lisäät tunnettavuuttasi ilmaiseksi ilman mediabudjetin tuomia lisäkustannuksia.
Orgaanisella markkinoinnilla sosiaalisessa mediassa verkostosi avulla on merkittävä hyöty, sillä asiastasi kiinnostuneet seuraajat voivat omalla aktiivisuudellaan edistää julkaisujen näkyvyyttä ilman lisäkustannuksia.
Yrityksenne somepostaukset vahvistavat brändi-identiteettiänne suhteellisen pienellä vaivalla ja saatte vapauden julkaista juuri sellaista sisältöä kuin kohdeyleisönne haluaa nähdä.
Jakamanne sisältö voi olla melkein mitä tahansa tuoteominaisuuksien esittelystä kampanjointiin, asiantuntija-artikkeleiden inbound-markkinointiin tai jopa pelkästään kuvia ja videoita työpaikkanne arjesta ja tapahtumista.
Toinen puoli sosiaalisen median kolikosta on maksettu mainonta. Maksetulla mainonnalla näytetään haluamaasi sisältöä yleisösi ulkopuolisille käyttäjille riippuen toivotusta kohderyhmästä. Budjetoimalla julkaisun näkyvyyteen voit nostaa paremmin esille jo aikaisemmin julkaisemaasi sisältöä tai varaamalla erillisen mainospaikan sosiaalisen median tarjoamista sijoittelumahdollisuuksista, esimerkiksi videona tai julkaisuna uutisvirrassa, tarinoiden tai kelojen välillä tai yksityisviestinä.
Vaikka orgaaninen sisältö sosiaalisessa mediassa tavoittaakin seuraajasi ja toisinaan heidän välittömän verkostonsa, maksetulla mainonnalla voidaan kasvattaa seuraajakuntaa ja tavoittaa potentiaalisia asiakkaita nopeammin ja tehokkaammin. Tästä syystä mainonta sosiaalisessa mediassa on kasvavassa suosiossa. Eri alustojen kohdennusmahdollisuudet ja edistyneet toiminnot auttavat tavoittamaan kohdeyleisösi ja saavuttamaan myyntitavoitteesi perinteistä mainontaa tehokkaammin.
Hyödyntäessämme näitä keinoja voimme määritellä kohdeyleisösi ja sen löytymisen sosiaalisen median alustoilta jo prosessin alkuvaiheessa. Sosiaalisen median markkinointistrategia on segmentoitu erikseen yrityksille (B2B) ja kuluttajille (B2C).
Lead Digital Marketing Specialist
Digital Marketing Specialist
Digital Marketing Specialist
& 3D Artist
Graafinen suunnittelija
Graafinen suunnittelija
Markkinointi sosiaalisessa mediassa voi olla palkitsevuudestaan huolimatta monimutkaista.
Jos tarvitset suunnannäyttäjää sen tarjoamien keinojen hyödyntämisessä, varaa aika ilmaiseen konsultaatioon asiantuntijoidemme kanssa jo tänään!
Virkatie 8 B, 01510 Vantaa, Finland
olli.haveri@poickeus.com
+358 400 371 155
Käytämme sivustolla evästeitä paremman käyttökokemuksen tarjoamiseksi. Välttämättömiksi luokiteltuja evästeitä käytetään sivuston toimintavarmuuden edellytyksenä. Kolmannen osapuolen evästeitä hyödynnetään analytiikassa ja markkinointimme kehittämisessä, voit halutessasi estää niiden käytön alla olevista vaihtoehdoista.
Humppilantie 24, 31640 Humppila
Alvarinkuja, 14500 Hämeenlinna
Rengonraitti 28, 14300 Hämeenlinna
Kontiontie 77, 11100 Riihimäki
Kivimiehentie 2, 12400 Tervakoski
Tapailanpiha 13 B, 14200 Janakkala
Anttilankatu 4, 13210 Hämeenlinna
Pappilanniementie 9, 13880 Hattula
Vihniöntie 5, 14700 Hauho
Klikkaamalla punaista palloa löydät haluamasi toimipisteen yhteystiedot.