Uutiskirjeet

Sähköpostimarkkinointi, eli tutummin uutiskirje on kustannustehokas suorapostituksen keino sähköisesti. Uutiskirjeillä kommunikoit asiakaskunnallesi erottuvien sähköpostiviestien välityksellä säännöllisesti. Sähköposti on myös kaikille netinkäyttäjille tuttu ja helppolukuinen viestintäkeino.

Miksi lähettää uutiskirjeitä?

Uutiskirjeillä tehostat myyntiäsi lähes vaivattomasti. Kommunikoit potentiaalisten asiakkaittesi kanssa suoraviivaisesti, etenkin vanhempien ikäpolvien kanssa, jotka eivät ole välttämättä netinkäyttäjinä yhtä aktiivisia, mutta lukevat kuitenkin sähköpostinsa.

Uutiskirjeet 1

Yhteenvetona uutiskirjeistä

Uutiskirje on edelleen suosittu digitaalisen markkinoinnin muoto, jota monet yritykset hyödyntävät menestyksekkäästi. Sähköpostimarkkinointi on hyväksi havaittu menetelmä digitaalisen markkinoinnin strategiassa, kun se toteutetaan asiantuntemuksella ja välttämällä yleiset sudenkuopat. 

Onkin tärkeää huomioida sähköpostien yleisyys viestinnässä ja siitä johtuva haittapuoli. Monet yritykset lähettävät uutiskirjeitä ennestään ja kilpailevat asiakkaan sähköpostilaatikon rajallisesta tilasta. Siksi onkin tärkeää erottua viestipaljoudesta kiinnostavalla tavalla. 

Yksilöity, visuaalisesti miellyttävä ja sisällöltään hyödyllinen viesti tavoittaa vastaanottajansa paremmin, kuin persoonattomat massaviestit. Jo kiinnostavalla otsikolla varustettu viesti houkuttelee lukijaa lukemaan muuta sisältöä.

Syitä miksi markkinointistrategiassa tulisi hyödyntää uutiskirjeitä:

1

Uutiskirjeet ovat tehokas suoramainonnan keino

Uutiskirjeiden avulla viestit asiakkaillesi suoraan, kun he ovat liittyneet postituslistallesi tai esittäneet aikaisemmin mielenkiintoa yritystäsi kohtaan esimerkiksi ostotapahtuman kautta. Uutisoit ja informoit heitä mahdollisesti kiinnostavista erikoistarjouksista ja tulevista tapahtumista.

2

Uutiskirjeet tukevat myyntiä ja muita tavoitteita

Uutiskirjeet ovat mukautettavissa yrityksesi tarpeisiin ja tavoitteisiin. Yleisin tavoite on myynnin edistäminen, mutta uutiskirjeillä voidaan myös tavoitella myyntiin johtavia asiakaskohtaamisia.

3

Uutiskirjeet täydentävät muita digitaalisen markkinoinnin kanavia

Onnistuneesti toteutetut uutiskirjeet lisäävät kävijäliikennettä verkkosivustollesi tai verkkokauppaasi, sosiaalisen median kanavia unohtamatta.

4

Uutiskirjeillä muistutat asiakkaita yrityksesi toiminnasta

Viestittämällä asiakaskunnallesi säännöllisin väliajoin yrityksesi nimi ja toiminta ei pääse unohtumaan.

5

Uutiskirjeet tarjoavat strategisesti arvokasta tietoa

Uutiskirjekampanjan seuranta mahdollistaa asiakkaiden mieltymysten ja kiinnostuksenkohteiden kartoittamisen jatkotoimia varten. Voit nähdä kuinka asiakkaat reagoivat viesteihisi, mitä linkkejä niissä klikataan eniten ja mitkä tuotteesi ja palvelusi kiinnostavat eniten sähköpostilistasi keskuudessa. 

Näillä havainnoilla ja niihin perustuvien kehitystoimenpiteiden avulla voi olla myönteinen vaikutus markkinointistrategiasi tuottavuuteen.

Haluaisitko mainostaa uutiskirjeillä?

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon, niin kerromme, miten voimme auttaa erottumaan sähköpostimarkkinoinnissa.

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.

Valmiina auttamaan!

Picture of Ely Vanloo

Ely Vanloo

Lead Digital Marketing Specialist

Picture of Jami Vesterinen

Jami Vesterinen

Graafinen suunnittelija

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon! Alkukartoituksen aikana pohdimme kanssanne sopivimman ratkaisun ongelmanne ratkaisemiseksi.

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.