Case Taksamittaripalvelu

Taksamittaripalvelu 1

Lähtötilanne

Semel tunnisti haasteen taksikuljettajien parissa, joilla oli käytössään vanhentuneet TM6000- ja IWL-taksamittarit, joiden käytön päättyminen oli uhkaavasti lähestymässä. Aikaresurssit olivat rajalliset, ja oli toimittava nopeasti varmistaakseen sujuvan ja keskeytyksettömän siirtymisen uuden sukupolven taksamittareihin.

Ratkaisumme

Tarjosimme nopeasti toteutettavana ratkaisuna taksamittaripalvelu.fi-kampanjasivustoa, joka rohkaisi siirtymään Semelin M2-taksamittareiden tarjoamaan palvelukokonaisuuteen, erityisesti kun TM6000- ja IWL-taksamittareiden toiminnan loppuminen oli lähestymässä. Kampanjan tueksi hyödynsimme perinteistä printtimediaa lehtimainoksella, joka oli kohdennettu taksikuljettajille suunnattuun julkaisuun.

Laskeutumissivuun toteutettiin palvelukokonaisuudenvalitsin, joilla kävijä voi kartottaa helposti tarpeeseensa sopivan paketin ja siirtyä tilaussivulle. Verkkosivulla kerrottiin myös enemmän M2-taksamittareiden ominaisuuksista ja niihin sopivista käyttötarkoituksista.

Verkkosivuston näkyvyyttä tehostettiin sosiaalisen median markkinoinnilla. Mainostoimisto Poickeus vastasi kuvamainosten tuottamisesta ja kampanjan strategisesta toteutuksesta. Kampanjan tehokkuutta seurattiin verkkoanalytiikan työkaluilla, ja konversioiden optimoimiseksi tehtiin tarvittavia kehitystoimenpiteitä.

Ruotsalaisen Halda AB:n edustajat olivat kiinnostuneita samankaltaisesta ratkaisusta M2-taksamittareiden markkinoinnissa Ruotsissa. Toteutimme heille vastaavan sivuston osoitteeseen hyrataxameter.se. Järjestimme myös käyttökoulutuksen, jonka jälkeen he pystyivät tekemään käännökset ja päivittämään sisältöä itse.

Nykytila

Kampanjan päätyttyä verkkosivusto uudistettiin ajattomammaksi myyntisivuksi. Tavoitteena oli vastata kohderyhmän kysymyksiin reaktiivisesti ja ennakoivasti sekä kertoa lisää M2-taksamittareiden käytön eduista ja Vuoro.NET-palvelusta. Tuottamammalle selitysanimaatiovideolla pyrittiin lisäämään verkkosivuston kiinnostavuutta ja havainnoimaan taksamittarin hajoamisen vaikutuksia.

Asiakas

Semel

Toimiala

Software / Hardware

Vuosi

2024

Sosiaalisen median kuvasatoa

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon! Alkukartoituksen aikana pohdimme kanssanne sopivimman ratkaisun ongelmanne ratkaisemiseksi.

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.