Sähköpostimarkkinointi, eli tutummin uutiskirje on kustannustehokas suorapostituksen keino sähköisesti. Uutiskirjeillä kommunikoit asiakaskunnallesi erottuvien sähköpostiviestien välityksellä säännöllisesti. Sähköposti on myös kaikille netinkäyttäjille tuttu ja helppolukuinen viestintäkeino.
Uutiskirjeillä tehostat myyntiäsi lähes vaivattomasti. Kommunikoit potentiaalisten asiakkaittesi kanssa suoraviivaisesti, etenkin vanhempien ikäpolvien kanssa, jotka eivät ole välttämättä netinkäyttäjinä yhtä aktiivisia, mutta lukevat kuitenkin sähköpostinsa.
Uutiskirje on edelleen suosittu digitaalisen markkinoinnin muoto, jota monet yritykset hyödyntävät menestyksekkäästi. Sähköpostimarkkinointi on hyväksi havaittu menetelmä digitaalisen markkinoinnin strategiassa, kun se toteutetaan asiantuntemuksella ja välttämällä yleiset sudenkuopat.
Onkin tärkeää huomioida sähköpostien yleisyys viestinnässä ja siitä johtuva haittapuoli. Monet yritykset lähettävät uutiskirjeitä ennestään ja kilpailevat asiakkaan sähköpostilaatikon rajallisesta tilasta. Siksi onkin tärkeää erottua viestipaljoudesta kiinnostavalla tavalla.
Yksilöity, visuaalisesti miellyttävä ja sisällöltään hyödyllinen viesti tavoittaa vastaanottajansa paremmin, kuin persoonattomat massaviestit. Jo kiinnostavalla otsikolla varustettu viesti houkuttelee lukijaa lukemaan muuta sisältöä.
Uutiskirjeiden avulla viestit asiakkaillesi suoraan, kun he ovat liittyneet postituslistallesi tai esittäneet aikaisemmin mielenkiintoa yritystäsi kohtaan esimerkiksi ostotapahtuman kautta. Uutisoit ja informoit heitä mahdollisesti kiinnostavista erikoistarjouksista ja tulevista tapahtumista.
Uutiskirjeet ovat mukautettavissa yrityksesi tarpeisiin ja tavoitteisiin. Yleisin tavoite on myynnin edistäminen, mutta uutiskirjeillä voidaan myös tavoitella myyntiin johtavia asiakaskohtaamisia.
Onnistuneesti toteutetut uutiskirjeet lisäävät kävijäliikennettä verkkosivustollesi tai verkkokauppaasi, sosiaalisen median kanavia unohtamatta.
Viestittämällä asiakaskunnallesi säännöllisin väliajoin yrityksesi nimi ja toiminta ei pääse unohtumaan.
Uutiskirjekampanjan seuranta mahdollistaa asiakkaiden mieltymysten ja kiinnostuksenkohteiden kartoittamisen jatkotoimia varten. Voit nähdä kuinka asiakkaat reagoivat viesteihisi, mitä linkkejä niissä klikataan eniten ja mitkä tuotteesi ja palvelusi kiinnostavat eniten sähköpostilistasi keskuudessa.
Näillä havainnoilla ja niihin perustuvien kehitystoimenpiteiden avulla voi olla myönteinen vaikutus markkinointistrategiasi tuottavuuteen.
Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon, niin kerromme, miten voimme auttaa erottumaan sähköpostimarkkinoinnissa.
Lead Digital Marketing Specialist
Graafinen suunnittelija
Virkatie 8 B, 01510 Vantaa, Finland
moc.suekciop@irevah.illo
+358 400 371 155
Käytämme evästeitä parantaaksemme verkkosivustomme käyttökokemusta ja analysoidaksemme liikennettä. Evästeet ovat pieniä tiedostoja, jotka tallentuvat laitteellesi ja auttavat meitä tarjoamaan sinulle parempaa sisältöä ja palvelua. Käyttämällä verkkosivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Voit hallita evästeasetuksiasi selaimesi asetuksista.
Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon! Alkukartoituksen aikana pohdimme kanssanne sopivimman ratkaisun ongelmanne ratkaisemiseksi.