...

Sosiaalinen media

Sosiaalinen media on kattotermi alustoille ja yhteisöille, jotka lisääntyvät kuin sienet sateella ja kehittyvät jatkuvasti. Nykyään sosiaalinen media, tai tutummin some, on sisällytetty myös osaksi trendikästä markkinointistrategiaa. Somen avulla yritykset voivat olla tehokkaasti vuorovaikutuksessa asiakaskuntansa kanssa, sekä tavoittaa niin nykyisiä kuin potentiaalisia uusia asiakkaita. Avullamme voit tavoittaa kohderyhmäsi suosituilla sosiaalisen median alustoilla, esimerkkeinä Facebook, Instagram, LinkedIn ja TikTok. 

Julkaisemalla orgaanista sisältöä ja näyttäytymällä somekäyttäjien syötevirrassa säännöllisesti, lisäät tunnettavuuttasi ilmaiseksi ilman mediabudjetin tuomia lisäkustannuksia.

Sosiaalinen media 1

Orgaaninen sosiaalinen media

Sosiaalisen median verkostosi avulla voit hyödyntää orgaanista markkinointia saadaksesi näkyvyyttä ilman lisäkustannuksia. Seuraajasi, jotka ovat kiinnostuneita aiheestasi, voivat edistää julkaisujesi näkyvyyttä omalla aktiivisuudellaan.

Jakamanne sisältö voi olla melkein mitä tahansa tuoteominaisuuksien esittelystä kampanjointiin, asiantuntija-artikkeleiden inbound-markkinointiin tai jopa pelkästään kuvia ja videoita työpaikkanne arjesta ja tapahtumista.

Sosiaalinen media 2

Ely Vanloo

Lead Digital Marketing Specialist

“Aktiivisuus sosiaalisessa mediassa vahvistaa yrityksesi brändiä suhteellisen pienellä vaivalla ja antaa vapauden jakaa juuri sellaista sisältöä, mitä kohdeyleisösi haluaa nähdä.”

Tehostettu näkyvyys somessa

Toinen puoli sosiaalisen median kolikosta on maksettu mainonta. Maksetulla mainonnalla näytetään haluamaasi sisältöä yleisösi ulkopuolisille käyttäjille riippuen toivotusta kohderyhmästä. Panostamalla julkaisun näkyvyyteen voit nostaa paremmin esille jo aikaisemmin julkaisemaasi sisältöä tai hyödyntämällä erillisiä mainospaikkoja, joita sosiaalinen media tarjoaa, kuten videot tai uutisvirran julkaisut, sekä sijoittelut tarinoiden ja kelojen välissä. Myös yksityisviestit toimivat mainoskanavana.

Vaikka orgaaninen sisältö sosiaalisessa mediassa tavoittaakin seuraajasi ja toisinaan heidän välittömän verkostonsa, maksetulla mainonnalla voidaan kasvattaa seuraajakuntaa ja tavoittaa potentiaalisia asiakkaita nopeammin ja tehokkaammin. Tästä syystä mainonta sosiaalisessa mediassa on kasvavassa suosiossa. Eri alustojen kohdennusmahdollisuudet ja edistyneet toiminnot auttavat tavoittamaan kohdeyleisösi ja saavuttamaan myyntitavoitteesi perinteistä mainontaa tehokkaammin.

Hyödyntäessämme näitä keinoja voimme määritellä kohdeyleisösi ja sen löytymisen sosiaalisen median alustoilta jo prosessin alkuvaiheessa. Sosiaalisen median markkinointistrategia on segmentoitu erikseen yrityksille (B2B) ja kuluttajille (B2C).

Kiinnostaako markkinointi somessa?

Markkinointi sosiaalisessa mediassa voi olla palkitsevuudestaan huolimatta monimutkaista.

Jos tarvitset suunnannäyttäjää sen tarjoamien keinojen hyödyntämisessä, varaa aika ilmaiseen konsultaatioon asiantuntijoidemme kanssa jo tänään!

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.

Valmiina auttamaan!

Picture of Ely Vanloo

Ely Vanloo

Lead Digital Marketing Specialist

Picture of Jami Vesterinen

Jami Vesterinen

Graafinen suunnittelu

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon! Alkukartoituksen aikana pohdimme kanssanne sopivimman ratkaisun ongelmanne ratkaisemiseksi.

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.