...

Digitaalista markkinointia

Autamme yritystäsi näkymään ja erottumaan verkossa oikeille ihmisille, oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Rakennamme kokonaisvaltaisia ratkaisuja, joissa yhdistyvät data, luovuus ja tuloshakuisuus.

Katso myös:

Digitaalinen markkinointi 1

Pikalinkit

Digitaalinen markkinointi on nykyaikainen, digitaalisen kehityksen mainonnan ja markkinoinnin keino, jolla hyödynnetään sähköisiä kanavia uusien yleisöjen ja potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseksi. Ydinelementit pysyvät samoina kuin printtimediassa, hyödyntäen tekstiä, kuvaa ja videoita, mutta digitaalisen markkinoinnin työkalut mahdollistavat mainonnan tehokkuuden mittausta ja tulosten seurantaa ennennäkemättömällä tavalla.

Kun yhä useammat ihmiset viettävät aikaa verkossa, digitaalisesta markkinoinnista on tullut keskeinen osa menestyvää liiketoimintastrategiaa. Verkkosivuista, sosiaaliseen mediaan ja sähköpostimarkkinointiin, hakukoneoptimoinnista maksulliseen hakukonemainontaan, ”digimarkkinointi” tarjoaa yrityksille loputtomasti mahdollisuuksia tavoittaa ja sitouttaa kohdeyleisönsä.

Ammattitaitoisen toimiston avulla yritykset voivat luoda tehokkaita kampanjoita, jotka ohjaavat liikennettä, luovat liidejä ja lisäävät näkyvyyttään huomattavasti verkossa.

SEO & hakukonemarkkinointi

Sivuston tulee olla löydettävissä hakukoneiden hakutulosten kärjessä tavoittaakseen suurimman osan kävijöistä. Hakukonenäkyvyyttä voidaan tehostaa hakukoneoptimoinnilla ja hakukonemainonnalla.

Miten verkkosivuja optimoidaan hakukoneille?

Hakukoneet tarkistavat verkkosivujen sisältöä etsiessään hakutermeihin parhaiten sopivampaa tulosta. Verkkosivujen sijoitukseen vaikuttaa hakuun liittyvien avainsanojen löytyminen sisällöstä ja sivuston laatu Googlen määrittelemien parhaiden käytäntöjen osalta. Teknisellä optimoinnilla pyritään täyttämään nämä laatuvaatimukset tehokkuuden, saavutettavuuden ja käyttäjäystävällisyyden kannalta.

Sivustosi aiheeseen liittyvien hakusanojen kartoittaminen auttaa sivustosi kehittämistä oikean kohdeyleisön tavoittamisen kannalta, joka osaltaan johtaa korkeampaan konversioprosenttiin onnistuneen käyttäjäkokemuksen ansiosta.

Jos sivustolla on ennestään kävijäseurantaa, on Google Analyticsin ja Matomon avulla kerätty tieto arvokasta sivun kehitykseen liittyvän päätöksenteon kannalta. Perusteellinen avainsanatutkimus on myös yksi tärkeimpiä toimenpiteitä onnistuneen hakukoneoptimoinnin kannalta.

Tarvitsetko apua hakukoneoptimoinnissa?

Verkkosivujen optimoinnin tuloksia
Digitaalinen markkinointi 2

Mitä hakukoneoptimointi on?

Hakukoneoptimoinnilla (SEO) tarkoitetaan toimenpiteitä, joilla parannetaan sivuston laatua sen löydettävyyden tehostamiseksi hakutuloksissa (SERP). Useimmat Googlen hakutoiminnon käyttäjistä klikkaavat ensimmäisenä näkyvää hakutulosta, sen jälkeen valtaosa klikkauksista jakautuu ensimmäisen sivun tuloksille. Tämä edellyttää kuitenkin kilpailijoihin nähden laadukkaampaa sisältöä, jolla on myös myönteinen vaikutus maksettuun hakukonemainontaan, kuten Google Ads-mainontaan.
Digitaalinen markkinointi 3

Ely Vanloo

Lead Digital Marketing Specialist

“Hakukonemarkkinointi on yksi digitaalisen menestyksen kulmakivistä, jonka avulla yritykset voivat navigoida kilpailullista ympäristöä ja olla aina tarvittaessa näkyvissä potentiaalisille asiakkaille.”

Sosiaalinen media

Sosiaalinen media on kattotermi alustoille ja yhteisöille, jotka lisääntyvät kuin sienet sateella ja kehittyvät jatkuvasti. Nykyään sosiaalinen media, tai tutummin some, on sisällytetty myös osaksi trendikästä markkinointistrategiaa. Somen avulla yritykset voivat olla tehokkaasti vuorovaikutuksessa asiakaskuntansa kanssa, sekä tavoittaa niin nykyisiä kuin potentiaalisia uusia asiakkaita.

 Avullamme voit tavoittaa kohderyhmäsi suosituilla sosiaalisen median alustoilla, kuten esimerkiksi Facebook, Instagram, LinkedIn ja TikTok

Julkaisemalla orgaanista sisältöä ja näyttäytymällä somekäyttäjien syötevirrassa säännöllisesti, lisäät tunnettavuuttasi ilmaiseksi ilman mediabudjetin tuomia lisäkustannuksia.

Digitaalinen markkinointi 3

Ely Vanloo

Lead Digital Marketing Specialist

“Aktiivisuus sosiaalisessa mediassa vahvistaa yrityksesi brändiä suhteellisen pienellä vaivalla ja antaa vapauden jakaa juuri sellaista sisältöä, mitä kohdeyleisösi haluaa nähdä.”

Kiinnostuitko?

Tehostettu näkyvyys somessa

Toinen puoli sosiaalisen median kolikosta on maksettu mainonta. Maksetulla mainonnalla näytetään haluamaasi sisältöä yleisösi ulkopuolisille käyttäjille riippuen toivotusta kohderyhmästä. Panostamalla julkaisun näkyvyyteen voit nostaa paremmin esille jo aikaisemmin julkaisemaasi sisältöä tai hyödyntämällä erillisiä mainospaikkoja, joita sosiaalinen media tarjoaa, kuten videot tai uutisvirran julkaisut, sekä sijoittelut tarinoiden ja kelojen välissä. Myös yksityisviestit toimivat mainoskanavana.

Vaikka orgaaninen sisältö sosiaalisessa mediassa tavoittaakin seuraajasi ja toisinaan heidän välittömän verkostonsa, maksetulla mainonnalla voidaan kasvattaa seuraajakuntaa ja tavoittaa potentiaalisia asiakkaita nopeammin ja tehokkaammin. Tästä syystä mainonta sosiaalisessa mediassa on kasvavassa suosiossa. Eri alustojen kohdennusmahdollisuudet ja edistyneet toiminnot auttavat tavoittamaan kohdeyleisösi ja saavuttamaan myyntitavoitteesi perinteistä mainontaa tehokkaammin.

Hyödyntäessämme näitä keinoja voimme määritellä kohdeyleisösi ja sen löytymisen sosiaalisen median alustoilta jo prosessin alkuvaiheessa. Sosiaalisen median markkinointistrategia on segmentoitu erikseen yrityksille (B2B) ja kuluttajille (B2C).

Uutiskirjeet

Sähköpostimarkkinointi, eli tutummin uutiskirje on kustannustehokas suorapostituksen keino sähköisesti. Uutiskirjeillä kommunikoit asiakaskunnallesi erottuvien sähköpostiviestien välityksellä säännöllisesti. Sähköposti on myös kaikille netinkäyttäjille tuttu ja helppolukuinen viestintäkeino.

Miksi lähettää uutiskirjeitä?

Uutiskirjeillä tehostat myyntiäsi lähes vaivattomasti. Kommunikoit potentiaalisten asiakkaittesi kanssa suoraviivaisesti, etenkin vanhempien ikäpolvien kanssa, jotka eivät ole välttämättä netinkäyttäjinä yhtä aktiivisia, mutta lukevat kuitenkin sähköpostinsa.

Digitaalinen markkinointi 5

Uutiskirjeiden tuoma lisäarvo

Uutiskirje on edelleen suosittu digitaalisen markkinoinnin muoto, jota monet yritykset hyödyntävät menestyksekkäästi. Sähköpostimarkkinointi on hyväksi havaittu menetelmä digitaalisen markkinoinnin strategiassa, kun se toteutetaan asiantuntemuksella ja välttämällä yleiset sudenkuopat. 

Onkin tärkeää huomioida sähköpostien yleisyys viestinnässä ja siitä johtuva haittapuoli. Monet yritykset lähettävät uutiskirjeitä ennestään ja kilpailevat asiakkaan sähköpostilaatikon rajallisesta tilasta. Siksi onkin tärkeää erottua viestipaljoudesta kiinnostavalla tavalla. 

Yksilöity, visuaalisesti miellyttävä ja sisällöltään hyödyllinen viesti tavoittaa vastaanottajansa paremmin, kuin persoonattomat massaviestit. Jo kiinnostavalla otsikolla varustettu viesti houkuttelee lukijaa lukemaan muuta sisältöä.

Syitä miksi markkinointistrategiassa tulisi hyödyntää uutiskirjeitä:

Uutiskirjeet ovat tehokas suoramainonnan keino

Uutiskirjeiden avulla viestit asiakkaillesi suoraan, kun he ovat liittyneet postituslistallesi tai esittäneet aikaisemmin mielenkiintoa yritystäsi kohtaan esimerkiksi ostotapahtuman kautta. Uutisoit ja informoit heitä mahdollisesti kiinnostavista erikoistarjouksista ja tulevista tapahtumista.

Uutiskirjeet tukevat myyntiä ja muita tavoitteita

Uutiskirjeet ovat mukautettavissa yrityksesi tarpeisiin ja tavoitteisiin. Yleisin tavoite on myynnin edistäminen, mutta uutiskirjeillä voidaan myös tavoitella myyntiin johtavia asiakaskohtaamisia.

Uutiskirjeet täydentävät muita digitaalisen markkinoinnin kanavia

Onnistuneesti toteutetut uutiskirjeet lisäävät kävijäliikennettä verkkosivustollesi tai verkkokauppaasi, sosiaalisen median kanavia unohtamatta.

Uutiskirjeillä muistutat asiakkaita yrityksesi toiminnasta

Viestittämällä asiakaskunnallesi säännöllisin väliajoin yrityksesi nimi ja toiminta ei pääse unohtumaan.

Uutiskirjeet tarjoavat strategisesti arvokasta tietoa

Uutiskirjekampanjan seuranta mahdollistaa asiakkaiden mieltymysten ja kiinnostuksenkohteiden kartoittamisen jatkotoimia varten. Voit nähdä kuinka asiakkaat reagoivat viesteihisi, mitä linkkejä niissä klikataan eniten ja mitkä tuotteesi ja palvelusi kiinnostavat eniten sähköpostilistasi keskuudessa. 

Näillä havainnoilla ja niihin perustuvien kehitystoimenpiteiden avulla voi olla myönteinen vaikutus markkinointistrategiasi tuottavuuteen.

Display-verkostot

Googlen Display-verkosto on yksi maailman isoimmista ja vaikutusvaltaisimmista display-mainonnan verkostoista. Sen avulla mainostajat tavoittavat yli 90% kaikista internetin käyttäjistä 35 miljoonan verkkosivun, videon ja sovelluksen kautta. Hyödyntämällä Google Display-verkostoa mainosten kohdennus onnistuu rajatulle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Muita display-verkostoja ovat esimerkiksi Alma Media, Sanoma ja Schibsted, jotka tarjoavat vaihtoehtoisia mainospaikkoja Suomessa suosituilla sivustoilla.

Älä epäröi ottaa yhteyttä kysyäksesi display-mainonnasta ja sen hyödyntämisessä markkinointistrategiassanne.

Display-mainonta

Display-mainonta, tai tutummin bannerimainonta on eri verkkosivustojen varatuilla mainospaikoilla käytetty mainontamenetelmä, joka mahdollistaa mainoksen erottumisen visuaalisin ja interaktiivisin keinoin. Mainoksia esitetään display-verkostoissa, joista yleisin on Googlen Display-verkosto (Google Display Network, GDN), joka tarjoaa sisällöntuottajille mahdollisuuden kaupallistaa työnsä Googlen palveluissa, sen kumppaneiksi liittyneiden verkkosivujen tai sovellusten kautta.

Mitä hyötyjä display-mainonnalla on?

Display-mainonta tavoittaa ison yleisön

Display-mainoksia esitetään isolle joukolle internetin käyttäjiä, joiden joukossa on myös potentiaalisia asiakkaitasi.

Display-mainonta mahdollistaa tarkan kohderajauksen

Google Display-mainokset voidaan määritellä näkymään tarkkaan rajatulle kohderyhmälle, joka voi perustua ostokäyttäytymiseen, kiinnostuksen kohteisiin ja verkkosivuvierailuihin, jonka ansiosta varmistetaan mainoksen näkyvyys halutulle yleisölle.

Display-mainonta lisää bränditietoisuutta

Display-mainoksilla voidaan lisätä bränditietoisuutta ja luottamusta asiakkaiden keskuudessa.

Display-mainonta on kustannustehokasta

Google Display-mainokset ovat parhaimmillaan edullisempia muihin mainonnan keinoihin nähden, koska yleisöstä riippuen sillä voidaan tavoittaa suhteessa laajempi yleisö pienelläkin budjetilla.

Display-mainonta on mukautettavissa

Google Display-mainonta tarjoaa eri mahdollisuuksia mainostyypin, koon ja sijainnin kannalta, mahdollistaen luovatkin toteutukset erilaisille formaateille, kuten videoille, kuville tai jopa minipeleille!

Display-mainonta mahdollistaa uudelleenmarkkinoinnin

Display-mainoksilla voidaan remarketing-menetelmällä kohdentaa mainontaa aikaisemmille kävijöille ja asiakkaille, mahdollistaen uudelleenmarkkinoinnin mahdollisesti aikaisemmin menetetyille asiakkuuksille.

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.

Valmiina auttamaan!

Picture of Ely Vanloo

Ely Vanloo

Lead Digital Marketing Specialist

Picture of Jami Vesterinen

Jami Vesterinen

Graafinen suunnittelija

Ota yhteyttä

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.