...

Animaatio

Animaation alku

Animointi ja sen juuret ulottuvat 400 vuoden päähän, jolloin selattavista vihoista katsottiin… mitäpä muutakaan kuin eroottisia kuvia. Nykyään animaation eri tyylejä on useita, mutta yleisin on varmasti tietokoneanimaatio, jollaista mekin teemme sekä 3D-mallinnettuna että 2D-animaationa.

Olli Haveri

Olli Haveri

Graafinen suunnittelija & toimitusjohtaja

“Animaation keinoilla on mahdollista esittää toimialasta riippumatta eri prosesseja kustannustehokkaasti. Animaatioiden etuna on myös niiden ajattomuus!”

Esimerkkejä animoiduista töistämme

Semel matkanhallintajärjestelmä animaatio

TOPI animaatio Whitestonelle, kansikuva

TOPI-animaatio Whitestonelle

FINE ohjeanimaatio, kansikuva

FINE ohjeanimaatio

FINE selitysanimaatio, kansikuva

FINE selitysanimaatio

REMOMEDI mainosanimaatio, kansikuva

REMOMEDI mainosanimaatio

EVpay mainosanimaatio, kansikuva

EVpay mainosanimaatio

itTaxibox selitysanimaatio-kansikuva

itTaxibox selitysanimaatio

Animointi: DryDouble mainosanimaatio-kansikuva

DryDouble mainosanimaatio

Animointi: Poickeus mainosanimaatio, kansikuva

Poickeus mainosanimaatio

Book a Taxi mainosanimaatio, kansikuva

itTaxibox selitysanimaatio

Animaatiossa tehdään usein yksinkertaistamista esimerkiksi siksi, että osa joka päiväisistä laitteista on vanhan näköisiä vuoden kuluttua. Yksinkertaistetusta laitteesta näkee mitä se esittää, mutta siitä on jätetty pois sellaiset muoti-ilmiöt, joiden voidaan kuvitella olevan melko lyhytkestoisia. Tämä voi koskea muotoilua, värejä, rakennetta tai vaikka animoitavaa käyttöliittymää. Yksinkertaistaminen voi tietysti liittyä myös animaation tyyliin.

Yksi animaation keskeisistä tehokeinoista on liioittelu. Esimerkkinä animaatio, jossa pallo putoaa pöydälle. Animaatiossa se usein litistyy epärealistisesti ja sen nopeus saattaa vaihdella liioitellusti, se pomppaa ylös ja jää siihen ”roikkumaan” hetkeksi. Ilmeitä ja eleitä liioitellaan myös, jotta tunnetta tai tapahtumaa saadaan korostettua. Ilman liioittelua animaatio näyttää melko tylsältä.

Matias Konttinen

Matias Konttinen

3D & Video Generalist

Käytän animaatioissa usein 3D-elementtejä, koska se tuo aiheelle syvyyttä ja antaa ilmeelle lisäpuhtia.

Tärkeimmät animaation työvaiheet ovat käsikirjoitus, visualisointi ja animointi sekä äänisuunnittelu ja editointi. Animoinnin jokainen työvaihe vie aikaa ja siksi on tärkeää, että projektin animoija antaa asiakkaalle riittävästi kuvia ja malleja työn edistymisestä ja näin vältetään / vähennetään turhaa työtä.

Animaatio ja Poickeus

Poickeus käyttää ahkerasti erilaisia animaatiota asiakasprojekteihin. Tässä muutamia esimerkkejä projekteista, joissa olemme käyttäneet animaatiota.

Nicorette®

Animoimme Nicoretten 2D-käyttöohje- ja koulutusvideoita, joiden tarkoitus on helpottaa jakelukanavien henkilökunnan tuotekoulutusta. Nicorettelle teimme myös useita 3D-animointeja TV-mainoksiin sekä muihin videomainoksiin niin Suomeen kuin muihin Pohjoismaihin sekä Irlantiin ja Englantiin. Valitsimme 3D-animoinnin tuotemainoksiin, koska näin saimme realistisia tuotekuvia elävöitettyä ja esitettyä mahdollisimman hienosti.

Fine

Teimme useita selitysanimaatiota, joissa hankalia rahoitukseen tai vakuuttamiseen liittyviä asioita on purettu animaation keinoin helpommin ymmärrettäväksi.

Instructional videos

Instructional videos are popular, and for good reason! New tools make it possible to create appealing and entertaining “draw and erase” animations.

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon! Alkukartoituksen aikana pohdimme kanssanne sopivimman ratkaisun ongelmanne ratkaisemiseksi.

Lähettäessäni yhteydenottopyynnön hyväksyn, että antamiani henkilötietoja käsitellään tietosuojakäytäntömme mukaisesti.